zaterdag 11 april 2015

Kirsten Wild is de snelste in Stadskanaal + video's

Stadskanaal EWT15 -
Kirsten Wild won in Stadskanaal de selectieve voorlaatste etappe van de Energiewacht Tour . De sprintster van Hitec was de snelste van een kopgroep van acht. Lisa Brennauer is de nieuwe leidster.

De rit kende veel aanvallen van het trio van Boels-Dolmans Ellen van Dijk, Christine Majerus en Lizzie Armitstead. Ook Kirsten Wild, Jolien d'Hoore,  Trixi Worrack, Lisa Brennauer en Lucinda Brand maakten deel uit van de kopgroep.  Kirsten Wild was blij met haar ritzege, de achtste in vijf edities Energiewacht Tour. "Op het laatst was het natuurlijk opletten dat er niemand weg zou rijden, maar ik had al wel in de gaten dat het beste eraf was bij de meeste anderen. Bovendien kon ik natuurlijk een beetje profiteren van het ploegenspel. Een rit winnen, was het hoogst haalbare hier.”

Nieuwe leidster Lisa Brennauer was blij het geel mee te nemen naar haar thuisland Duitsland morgen,dan is het waddeneiland Borkum het decor van de slotrit.. De wereldkampioene tijdrijden keek terug op een sterke dag. "Als team hebben we het goed gespeeld vandaag. Het is bijzonder om in eigen land de leiderstrui te mogen dragen, maar het belangrijkst is dat we als team morgen iemand in het geel hebben." Voor Brennauer wordt het de eerste keer dat ze voet aan land zet in Borkum.
Penille Mathiesen schreef eerder op de dag de Energiewacht Tour voor junior-vrouwen gewonnen. De Deense reed in de slotfase weg bij drie medevluchters en soleerde naar de winst. De nummer twee van het WK tijdrijden voor junior-vrouwen in 2014 greep zo ook de eindzege.In de sprint om de tweede plek won Susanne Andersen, Merel Hofman werd derde. De vierde koploopster was Jaimie Bierens. De Deense was blij met de zege. "Ik had niet gedacht dat ik ook het eindklassement zou winnen, ik stond ver achter. Maar het waren ideale omstandigheden voor me. Ik wist dat ik alleen weg moest rijden bij de anderen omdat de overige drie sneller waren in de sprint.
(Tekst: Pim Siegers Energiewacht Tour)
VIDEO
Foto's en video door: - Ronny - Regio-Events
Alle foto's klik HIER
.
Video
.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten